Iveta Budayová
v kategórii MAMA podnikateľka
345 hlasov
Ivetka sa po materskej dovolenke chcela vrátiť do pôvodnej práce, kde pracovala osem rokov, často dlho do noci, pretože manažér logistiky je vcelku náročná práca. Mala ju však rada. Záležalo jej na nej a veľmi ju to bavilo. Dokonca vďaka nej spoznala svojho manžela. Lenže matka na materskej má pre zamestnávateľa veľkej korporácie takú zvláštnu príchuť. Keď sa chcela vrátiť, situácia bola úplne iná, ako pred jej odchodom. Kolegyňa, ktorú presunuli na jej miesto na zastupovanie počas materskej bola tiež na materskej, tak firma pre istotu prijala na jej pôvodné miesto muža. „Áno, tušíte správne. Prijala som odstupné, sadla som si na terasu s kávou, pozerala na kvitnúce ruže. Presne si pamätám vôňu toho horúceho letného dňa. Na jednej strane obrovské sklamanie, smútok, hnev, slzy. Na druhej strane nádej, nová cesta, odhodlanie. Bolo to pred jedenástimi rokmi.“ hovorí Ivetka
Dostala ponuku na exkluzívne zastúpenie pre Slovensko pre jednu dánsku značku detského oblečenia. Vyštudovala obchod a marketing, roky pracovala v medzinárodných firmách. Takže vedela, ako na to. Veľkoobchod je zaujímavá práca, veľa cestovala po Slovensku, navštívila veľa predajní s detským tovarom. Spoznala množstvo usilovných ľudí, ktorí svoju prácu robili s nadšením. Neskôr, asi po 3 rokoch, keď mladší syn nastúpil do škôlky a zrazu som veľa voľného času, nastala tá správna chvíľa rozšíriť aktivity aj do maloobchodu. A tak v jeden jarný večer vznikol internetový dizajn store Little Hipster shop.
„Podnikanie na internete je skvelý spôsob, ako spojiť prácu s rodinným životom. Práca z domu má svoje úskalia, ako všetko. Avšak má to aj veľa výhod. Môžete si zorganizovať čas podľa seba, pracovať, kedy vám to vyhovuje a kde vám to vyhovuje.“ pokračuje Ivetka.
Podľa jej slov pred tromi rokmi nastal ten správny čas posunúť sa ďalej. Otvorili kamennú predajňu na Čiernej vode. Concept store ponúka okrem pôvodnej ponuky internetového obchodu aj slovenské značky, rozširuje sa tak, aby čo najlepšie spĺňal očakávania našich zákazníkov. Veľa produktov je, mnohé z bio bavlny, s certifikátom GOTS, z prírodných materiálov, ako je bavlna, vlna, viskóza, kaučuk. Kozmetika je prírodná, hračky najmä drevené, predovšetkým edukatívne. „Portfólio sa neustále vyvíja, snažíme sa doviezť na Slovensko značky a produkty, ktoré tu ešte nie sú, a sú zamerané na produkty so severským minimalistickým štýlom a ekologickou pridanou hodnotou. Držíme sa stále nášho motta: Aby deti boli deťmi. Čo začalo sklamaním z odmietnutia, je nakoniec pre mňa to najlepšie, čo sa mi mohlo stať. Popri práci môžem byť stále na prvom mieste mama, ktorá vozí deti na krúžky a tréningy, alebo s nimi ostane doma, keď na nich lezie choroba. A ako bonus robím to, čo ma baví. A živí ma to, čo ma baví.“ dodala na záver Ivetka